Droste "Het brutale zustertje"

Wij houden van mooie merken, merken met een rijke historie. Het in 1863 opgerichte merk Droste, geniet wereldwijde faam dankzij het beroemde Droste-effect. De fameuze pastilles, flikken genaamd, worden bereid met echte cacao en dat proef je.

Chocolade is gezond, met die gedachte is het beroemde zustertje van Droste geboren. De claim overdreef de realiteit, maar het zustertje mocht blijven. Met haar verlegen lach prees ze de overheerlijke cacao van Droste aan en verwierf hiermee een cruciale rol in de merkherkenning. Zoiets traditioneels laat je in zijn waarde. Dat vervang je niet, maar steek je in een nieuw (zusters)jasje. Juist door het voortborduren op voorgaande succesvolle campagnes bouwen we verder aan de essentiële associatievelden. Het voorheen brave zustertje is uitgegroeid tot een ondeugend meisje. Brutaal kijkt ze de camera in en het Droste-effect krijgt plots een heel andere betekenis.