Leolux is terug met brandingcampagne

Leolux is een brandingcampagne gestart met een leeuw in de hoofdrol. De campagne is de eerste stap in de herpositionering van het meubelmerk. Verantwoordelijk bureau is Blahblahism.

Met de oprichting van Leolox had Ton een duidelijk doel voor ogen: een sterk, voornaam en esthetisch merk neerzetten. Hij voegde de Nederlandse leeuw toe aan het van origine Duitse bedrijf, waarin kwaliteit een belangrijke rol speelde. Deze kortstondige toevoeging van ‘Neerlands trots’ in 1950 had meerdere betekenissen en deze zitten tot op de dag van vandaag (wellicht niet zichtbaar) verweven in het DNA: de identiteit van Leolux. De derde generatie volgt de gedachte van Ton en brengt de aanwezigheid van de leeuw terug. Niet door expliciet de leeuw te tonen, maar wel zijn nadrukkelijke aanwezigheid.

De leeuw als symbool
Alhoewel Leolux de afgelopen 70 jaar de leeuw niet meer direct in beeld heeft gebracht, zijn de intrinsieke waarden wel gevolgd. In beeld, in mentaliteit en in gedrag. Het trotse dier is immers onlosmakelijk met de geschiedenis van Leolux verbonden:

• Als trots Nederlands bedrijf
• Als dominante marktleider in design
• Als ijzersterk merk met een lange historie
• Als betrouwbaar leverancier van topmeubelen
• De leeuw heeft waarschijnlijk altijd in de meubels gezeten

De leeuw is dus veel meer dan een symbool. Leolux is de leeuw. Dat voel je in het gedrag, in zijn krachtige aanwezigheid en in elk designmeubel dat Leolux maakt. In elke Leolux schuilt een leeuw. En voortaan zie je dat dus ook in de communicatie.

Houd ‘m in de gaten
Always notice Leolux! Want een leeuw verlies je nooit uit het oog. Wie eenmaal in de gaten heeft dat het dier in de buurt is, blijft alert. Met de nieuwe pay-off ‘Always notice Leolux’ start Leolux in begin 2019 met een nieuwe branding campagne, met als grootste doel: het merk in het brein van de consument etsen. Een trots, dominant, leidend en verrassend Leolux. Waarden die doorsijpelen in alle facetten van het merk. Nieuwe communicatie, nieuwe beeldtaal en nieuwe designs. De leeuw zit niet alleen in Leolux, maar ook in alle andere merken van de Leolux Group. Alle merken kunnen vanaf nu profiteren van de ijzersterke positionering van het Bastion Brand Leolux.

De landelijke campagne gaat 7 januari 2019 van start met een guerrilla gevolgd door televisiecommercials bij de STER, digitale borden langs snelwegen, print en online. De eerste stap is nu gezet, welke stappen er nog meer gaan volgen, blijft natuurlijk een verrassing. Want vanaf nu geldt nog maar één ding: Always notice Leolux!